Förbetalt till butik

Hej! Jag undrar lite om det här med förbetalda beställningar till butik. Varför ska beställningar till vissa butiker betalas online i förväg?
Jozephine

Kommentarer

  • Hej Jozephine och tack för din fråga!
    Vad kul att du är intresserad av vårt pilotprojekt med förbetalda beställningar till butik.

    Vi ser att Systembolagets kunder blir alltmer digitala och vi arbetar kontinuerligt med att möta våra kunder där de handlar; fysiskt såväl som online.

    Sedan 2022 har vi inlett ett nytt projekt där vi testar att hantera förbetalda kundbeställningar, det vill säga att du som kund betalar när du lägger beställningen online.
    Även för beställningar som läggs i butik med hjälp av butikspersonal kommer förbetalning att ske på plats när beställningen läggs.
    I nuläget gäller detta projekt cirka 20 butiker runtomkring i landet, här kan du se en lista på vilka butiker som just nu har förbetalda kundbeställningar:
    - ​https://vanligafragor.systembolaget.se/org/systembolaget/d/vilka-butiker-har-forbetalt-till-butik-for-bestall/​​​
    Under 2023 är tanken att alla Systembolagsbutiker ska använda sig av förbetalda kundbeställningar.

    Det ska även vara smidigare och snabbare för våra kunder att hämta ut sina beställningar, vilket är ytterligare en av anledningarna till varför vi testar detta med förbetalning.
    Det är viktigt för oss att din upplevelse som kund av Systembolaget hålls ihop hela vägen och att vi kan erbjuda sådant som efterfrågas.

    I och med att detta är ett test så utvärderas samtliga aspekter under projektets förlopp och vi tar självklart emot återkoppling om hur vi kan förbättra oss.
    Finns det någon feedback du vill ge eller om du har andra tankar och funderingar kring förbetalda beställningar till butik så finns vi att nå via Kundtjänst.
    Här har du en länk till hur du kan nå oss på Kundtjänst via chatt, mejl eller telefon:
    - https://www.systembolaget.se/kontakta-oss/

    Stort tack för att du tagit dig tiden att kontakta oss, hoppas du får en fortsatt fin dag och lycka till med dina framtida beställningar!
    Hanna
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.