Till senaste kommentaren

Mina flaskor går inte att panta. Varför?

Automaten tar inte flaskorna när jag ska panta.
Torsten Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Torsten!

    Det första du bör kontrollera är om den förpackning du vill panta är med i retursystemet. Det kan du lätt göra via Pantamera.se. Du skriver in de siffror som står under strecken på EAN-koden. Efter sökningen ska namnet på produkten komma upp om den finns med.

    Testa EAN-kod hos Pantamera

    Du kan också ladda ned deras app:

    RP EANScan

    som finns på App store och Google play.

    I appen scannar du EAN-koden med telefonens kamera och du får besked direkt.


    Finns inte förpackningen med?

    Då rekommenderar vi dig att gå till en återvinningsstation istället.

    Finns den med, men pantatomaten tar den inte?

    Prata med personalen i butiken där automaten finns, det kan vara inställningar det är fel på eller uppdateringar som inte gjorts eller gått fel.

    Vill du veta mer om förpackningar och retur? Titta in på denna sida:

    Återvinning av Systembolagets dryckesförpackningar

    Lycka till med pantandet!

    Vänliga hälsningar
    Torbjörn
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.