Retur och reklamation hos ombud

Hej!

Går det att returnera en vara hos ett ombud? Om den är defekt går det då att reklamera varan hos ombudet?

/Klas
Klas (Uppdaterad ) Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Klas!

    Som kund till Systembolaget har du alltid 14 dagars öppet köp från det att du tagit emot varorna. Återköp sker i någon av våra butiker eller hos våra ombud. Kom ihåg att ta med kvittot och det betalkort du använde.

    Under oktober 2020 kommer tiden för öppet köp förlängas till 30 dagar i våra butiker.

    Har du beställt hemleverans kan dessa varor endast återköpas i en av Systembolagets egna butiker.

    Om något är fel på varan som du har köpt får du pengarna tillbaka. Ta med förpackningen till en av våra butiker eller något av våra ombud (en tredjedel eller mer ska finnas kvar). Mer information om ångerrätten och vad som i övrigt gäller vid beställning framgår av Allmänna villkoren.

    Vänliga hälsningar
    Oskar
    Oskar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.